مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 13:402022-01-20پزشكي

تولد روزانه 3 تا 5 نوزاد با کم شنوایی شدید/«نقشه شنوایی» کشور ترسیم می شود


رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت و سرپرست مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت از ترسیم نقشه شنوایی کشور، سلامت شنوایی در ایران و کشورهای منطقه خبر داد.

- تولد روزانه 3 تا 5 نوزاد با کم شنوایی شدید/ نقشه شنوایی کشور ترسیم می شود رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت و سرپرست مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت از ترسیم نقشه شنوایی کشور، سلامت شنوایی در ایران و کشورهای منطقه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید محمودیان با اعلام این خبر در کارگاه مبانی، استانداردها و شیوه نامه ارائه خدمات پیشگیری و مراقبت از گوش و شنوایی نوزادان و کودکان گفت: ارائه خدمات پیشگیری و مراقبت از گوش وشنوایی نوزادان و کودکان یک برنامه نوپا در وزارت بهداشت است.

وی افزود: ادغام این برنامه در حال حاضر در سیستم سلامت کشور کلید خورده است و از این پس جزو برنامه های بهداشتی کشور محسوب شده که استانداردهای خدمات آن تعریف شده و اجرا می شود.

محمودیان افزود: سالانه شاهد تولد 5000 نوزاد کم شنوا در ایران هستیم که 60 درصد از این موارد در نوزادی قابل پیشگیری هستند و می توان جلوی معلولیت این افراد را در آینده گرفت.

این متخصص اعصاب شنوایی و الکتروفیزیولوژی عضو هیات علمی دانشگاه کم شنوایی را معلولیت خاموش نامید و اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته زیر یکماه تمام کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد روزانه 3 تا 5 نوزاد با کم شنوایی شدید/«نقشه شنوایی» کشور ترسیم می شود

تولد روزانه 3 تا 5 نوزاد با کم شنوایی شدید/«نقشه شنوایی» کشور ترسیم می شود