مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 12:352022-01-20بين الملل

دعوت بین المللی از لبنان برای تشکیل فوری جلسات کابینه


سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد از دعوت کشورهای مختلف از لبنان برای تشکیل جلسات کابینه این کشور در سریع ترین زمان ممکن خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه موسوم به حمایت بین المللی از لبنان خواستار تشکیل جلسات کابینه لبنان در سریع ترین زمان ممکن شد.

این گروه که متشکل از سازمان ملل، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، روسیه، انگلیس، آمریکا، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب است در سال 2013 تشکیل شد.

استفان دوژاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری گفت که این گروه از لبنان خواسته است تا در سریع ترین زمان ممکن جلسات کابینه ازسر گرفته شود.

جلسات کابینه لبنان در پی درخواست وزرای وابسته به جنبش حزب الله و جنبش أمل برای بررسی پرونده تحقیقات انفجار بندر بیروت و برکناری قاضی این پرونده به نام طارق البیطار ، به حالت تعلیق درآمده است.

به نوشته روزنامه رأی الیوم ، دوژاریک افزود که اعضای این گروه همچنین بر ضرورت اتخاذ تصمیمات فوری کابینه برای آغاز اصلاحات و اجرای اقدامات لازم از جمله تصویب بودجه 2022 و دستیابی به توافقی برای صندوق بین المللی جهت خروج از بحران کنونی، تأکید کردند.

وی گفت که گروه مذکور از دولت لبنان برای اتخاذ اقدامات لازم جهت تضمین برگزاری انتخابات سالم، شفاف و فراگیر در ماه می دعوت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت بین المللی از لبنان برای تشکیل فوری جلسات کابینه

دعوت بین المللی از لبنان برای تشکیل فوری جلسات کابینه