مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 12:152022-01-20سياسي

مصوبه برقی دولت پایانی بر بی عدالتی است/تشویق مشترکان کم مصرف ضروری است


در حوزه برق و سایر حوزه ‍ ها باید به سمتی برویم که هزینه استفاده از انرژی مازاد الگوی تعیین شده توسط ثروتمندان از جیب همه مردم در قالب یارانه پرداخت نشود.

- احمد توکلی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اجرای مصوبه برقی هیئت دولت با محوریت تشویق مشترکان کم مصرف و تنظیم میزان استفاده از برق مشترکان پرمصرف با ابزار تعرفه گذاری، گفت: نظام تعرفه گذاری حامل های انرژی از جمله برق سابقا مبتنی بر پرداخت یارانه بود، بر این اساس در گام ابتدایی باید از خود بپرسیم، یارانه به چه معناست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیان تعریفی از یارانه گفت: یارانه فارغ از اینکه کجا و چگونه پرداخت می شود، به معنای کمک کردن به اقشار نیازمند کمک است، در این نظام تعریفی اولین سوالی که پیش می آید، این است که چرا این یارانه و کمک باید به اقشاری پرداخت شود که نیازمند نیستند.

*هزینه واقعی برق از برخوردارها اخذ شود وی با اشاره به آیه قرآنی فی‏ أَمْوالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ و بیان اینکه اقشار ثروتمند جامعه بر مبنای دستور قرآن و عقل باید یاری دهنده جامعه باشند، نه اینکه یاری در قالب یارانه بگیرند، افزود: در حوزه برق و سایر حوزه ‍ ها باید به سمتی برویم که هزینه استفاده از انرژی مازاد الگوی تعیین شده توسط ثروتمندان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه برقی دولت پایانی بر بی عدالتی است/تشویق مشترکان کم مصرف ضروری است

مصوبه برقی دولت پایانی بر بی عدالتی است/تشویق مشترکان کم مصرف ضروری است