مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 08:452022-01-20سياسي

واکسینه شدن بیش از 200 هزار رأس دام سبک علیه بیماری آگالاکسی در چهارمحال و بختیاری


مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 234 هزار و 518 رأس دام سبک، علیه بیماری آگالاکسی واکسینه شده اند.

  - ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 234 هزار و 518 رأس دام سبک، علیه بیماری آگالاکسی واکسینه شده اند.

  محمد اسدی در گفت وگو با ایسنا در خصوص واکسیناسیون دام های چهارمحال و بختیاری بر علیه بیماری ها از جمله آگالاکسی، اظهار کرد: عامل اصلی بیماری آگالاکسی، باکتری از خانواده مایکوپلاسماها به نام مایکوپلاسما آگالاکتیه است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حیوانات حساس به این باکتری گوسفند و بز بوده که بزها به طور طبیعی بسیار حساس تر از گوسفندان هستند، افزود: از نشانه های مشخص این بیماری تب، بی حالی و سپتمی سمی است، از طرفی این بیماری گرچه تلفات زیادی در دام های بالغ ندارد، اما میزان ابتلا می تواند بین 30 تا 60 درصد دام را درگیر کند که انتقال بیماری از طریق آب، غذا و شیر آلوده، ادرار، مدفوع و ترشحات بینی و چشم انجام می شود.

وی با بیان اینکه آگالاکسی از دسته بیماری مشترک بین انسان و حیوان نیست، تصریح کرد: این بیماری گسترش جهانی دارد و در ایران بومی است، از زیان های اقتصادی آگالاکسی می توان به افت تولید شیر، گوشت و کاهش وزن، سقط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسینه شدن بیش از 200 هزار رأس دام سبک علیه بیماری آگالاکسی در چهارمحال و بختیاری

واکسینه شدن بیش از 200 هزار رأس دام سبک علیه بیماری آگالاکسی در چهارمحال و بختیاری