مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 07:152022-01-20اقتصادي

چشم انداز امیدبخش برای توسعه تجدیدپذیرها


منبع اصلی تولید برق ایران در همه سالها و دهه های گذشته انرژی های تجدیدناپذیر و نیروگاه های حرارتی بوده است؛ منابعی که جدا از محدود بودن همچنین خسارت های بسیاری به محیط زیست وارد می کنند و لازم است در مورد بهره برداری از آنها تجدیدنظر اساسی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با اینکه بسیاری از کشورهای توسعه یافته و حتی در حال توسعه جهان در حال حاضر برای تأمین انرژی برق تأکید بسیار زیادی روی منابع تجدیدپذیر دارند و بخش زیادی از انرژی برق خود را از این محل تأمین می کنند، اما بنا به دلایل متعدد وضعیت این اقدام مهم در ایران چندان رضایت بخش نیست.

بررسی ها نشان میدهد هم اکنون در ایران تنها یک درصد از انرژی برق کشور از محل انرژی های تجدیدپذیر تأمین می شود و در نقطه مقابل بیش از 90 درصد انرژی برق کشور را منابع تجدیدناپذیر تأمین می کنند.

وضعیتی به شدت غیرقابل قبول که پیامدهای زیست محیطی مثل آلودگی هوا تنها یکی از آسیب های نگران کننده آن است.

در چنین شرایطی و با توجه به محدودیت هایی که پیرامون تأمین انرژی برق از محل منابع تجدیدناپذیر وجود دارد، این ضرورت بیش از پیش احساس می شود که به سمت تولید انرژی برق از محل انرژی های تجدیدپذیر برویم و تولید برق از طریق نیروگاه های خورشیدی و نیروگاه های بادی را به صورت جدی در دستور کار قرار بدهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز امیدبخش برای توسعه تجدیدپذیرها

چشم انداز امیدبخش برای توسعه تجدیدپذیرها