مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 02:352022-01-19پزشكي

راهکاری علمی برای رهایی از سوسک خانگی


محققان کشور در یک پژوهش مروری ارزشمند، سوسک حمام را به زیر ذره بین تحقیقاتی برده و بهترین روش کنترل آن را مورد بررسی قرار داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سوسری ها یا همان سوسک های خانگی که برای بسیاری از مردم جهان، چندش آور محسوب می شوند، با بیش از 4600 گونه تقریباً در سرتاسر دنیا پراکندگی دارند.

طبق آخرین چک لیست ارائه شده، 26 گونه از این حشرات مزاحم در ایران شناسایی شده اند که در میان آن ها، گونه ای به نام سوسری آلمانی با نام علمی جرمانیکا بلاتلا به عنوان یکی از رایج ترین آفات خانگی در اماکن انسانی به ویژه در آشپزخانه ها و همچنین حمام و سرویس های بهداشتی مطرح است.

علاوه بر این گونه، گزارش هایی مبنی بر آلودگی به سوسری نوار قهوه ای نیز با فراوانی کمتر در اماکن مختلف انسانی در ایران ارائه شده اند.

در این میان، به گفته متخصصان، عدم آگاهی افراد و فقر بهداشتی، عدم نگهداری مناسب از منازل و رستوران ها، ضعف در اقدامات کنترلی آفت و جابه جایی سوسری ها در بین آپارتمان های چندواحده ازجمله علل سببی درصد زیاد آلودگی به سوسری ها ازجمله سوسری آلمانی در ایران است.

همچنین سالن های پخت و توزیع مواد غذایی، سلف سرویس ها، آبدارخانه ها، سوییت ها و انبارهای مواد غذایی به دلیل ورود مکرر مواد غذایی به صورت عمده، به ویژه همراه با کارتن های آلوده و در مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکاری علمی برای رهایی از سوسک خانگی

راهکاری علمی برای رهایی از سوسک خانگی