مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 20:352022-01-19سياسي

نگاه راهبردی ایران و روسیه به مناسبات خارجی نقطه اتکای روابط جدید است


ما روسیه پوتین را متفاوت از شوروی سابق دانسته و نگاه راهبردی دو کشور به مناسبات خارجی را نقطه اتکای روابط جدید می دانیم.

- ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگویی با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به روسیه،گفت: روابط خارجی دولت سیزدهم در چارچوب سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا، هوشمند و تعامل طراحی شده و تمرکز دستورکار دستگاه دیپلماسی از آغاز فعالیت دولت جدید، بر اولویت های سه گانه سیاست همسایه محور ، سیاست آسیامحور با تأکید بر نگاه به شرق و دیپلماسی اقتصادمحور استوار شده است.

وی افزود: دولت سیزدهم علاوه بر معضلات قبلی در حوزه همسایگی، با بحران های جدیدی در خصوص افغانستان و قفقاز جنوبی، تأمین واکسن کووید 19 و دریافت مطالبات ارزی نیز مواجه شد که خوشبختانه در همین مدت کوتاه، دستاوردهای نمایانی در تأمین منافع ملی از رهگذر اهداف و اولویت های اعلامی داشته است.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی توانسته است قرارداد مشارکت راهبردی 25 ساله ایران و چین را به مرحله اجرایی برساند، در گفتوگویی با نورنیوز اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی توانسته مقدمات انعقاد پیمان مشابه با روسیه را تمهید نماید، روابط تجاری با هند را فعال تر کرده و عضویت ناظر در سازمان همکاری شانگهای را به عضویت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه راهبردی ایران و روسیه به مناسبات خارجی نقطه اتکای روابط جدید است

نگاه راهبردی ایران و روسیه به مناسبات خارجی نقطه اتکای روابط جدید است