مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 16:302022-01-19پزشكي

هزینه مرگ بر سر اثر آلودگی هوا در اهواز 456 میلیون دلار برآورد شده است


رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بر اساس پژوهش های صورت گرفته در سال 99 هزینه مرگ بر اثر آلودگی هوا در اهواز 456 میلیون دلار برآورد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، عباس شاهسونی رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت امروز در نشست تخصصی چالش های آلودگی هوای استان خوزستان با اشاره به اینکه ذرات معلق موجود در هوای شهر اهواز ده برابر رهنمودهای سازمان جهانی بهداشت است، اظهار کرد: میزان غلظت ذرات معلق در هوای اهواز بالاترین از میانگین کشوری است و هوا در این شهر از نظر میزان آلودگی ناشی از ذرات معلق فقط در 0.

6 درصد از روزهای سال در محدوده خوب است و در 48 درصد از روزهای سال برای گروه های حساس در محدوده ناسالم قرار دارد که این امر خسارت های ناشی از آلودگی هوا در این شهر را بسیار افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه اهواز و زابل دارای بالاترین آلودگی ناشی از ذرات معلق در هوا هستند، افزود: بر اساس مطالعات و شواهد علمی آلودگی هوا عاملی اصلی در ابتلا به بیماری هایی نظیر آنفولانزا و کووید-19 است زیرا افزایش آلودگی هوا آسیب پذیری دستگاه تنفسی افراد را افزایش می دهد، همچنین نرخ مرگ و میر را نیز بالا می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه مرگ بر سر اثر آلودگی هوا در اهواز 456 میلیون دلار برآورد شده است

هزینه مرگ بر سر اثر آلودگی هوا در اهواز 456 میلیون دلار برآورد شده است