مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 15:302022-01-19سياسي

یک گام تا ثبت «کوزه کنان» به عنوان شهر ملی صنایع دستی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سید رامین اسبقی جانشین معاون صنایع دستی آذربایجان شرقی امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای صیانت از تاریخ باشکوه سفالگری در کوزه کنان، این شهر کوچک خفته در حاشیه شمالی دریاچه ارومیه اقدامات لازم برای ثبت آن به عنوان شهر ملی سفال در دستورکار قرار گرفته است.

وی گفت: تحقق این امر زمینه ساز رونق هنر صنعت سفالگری شهر کوزه کنان و برطرف شدن خطر انقطاع نسلی در ادامه حیات این هنر خواهد بود و موفقیت در اجرای این طرح و تداوم برنامه های مرتبط با آن، می تواند نسل جوان و آیندگان را به رجوع به هنر پدران  ترغیب کند.

جانشین معاون صنایع دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: از شهرداری کوزه کنان انتظار می رود که بعد از تصویب و ابلاغ این شهر به عنوان شهر ملی سفال، میدانی را به نام سفال نامگذاری کرده و لوح ثبت ملی  را در این میدان قرار دهد، چراکه کارشناسان وزارت میراث فرهنگی هر 2 سال یک بار برای ارزیابی تیمی به شهر موردنظر اعزام می کنند که اگر شاهد اقدامات ابتکاری و نوآورانه نباشند، احتمال اینکه این عنوان را از آن شهر بگیرند، وجود دارد.

اسبقی خاطرنشان کرد: شهرداری کوزه کنان همچنین می تواند با ساخت تندیس کوزه ها و سفال ها و نصب آن در میادین و معابر در مسیر ثبت آن به عنوان شهر جهانی سفال گام بردارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک گام تا ثبت «کوزه کنان» به عنوان شهر ملی صنایع دستی

یک گام تا ثبت «کوزه کنان» به عنوان شهر ملی صنایع دستی