مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 15:002022-01-19اقتصادي

سلامت شهروندان در گرو یک تصمیم


در حال حاضر بیش از سه میلیون و 108 هزار دستگاه خودروی فرسوده و افزون بر 9 میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در کشور در حال تردد است و چنانچه این روند ادامه دار باشد، - تا سال 1404 شاهد تردد بیش از هشت میلیون دستگاه خودروی فرسوده و بالغ بر 20 میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در کشور خواهیم بوده که بیش از 700 هزار میلیارد تومان زیان به اقتصاد کشور وارد خواهند کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،با توجه به ابطال آیین نامه اجرایی ماده 8 قانون هوای پاک در سال 1396 و تعطیلی بیش از220 مرکز اسقاط در کشور، در تشریح هزینه های جانبی تردد خودروها و موتورسیکلت های فرسوده می توان گفت علاوه بر افزایش بیماران ریوی، قلبی و.

و مشکلات تامین دارو و درمان ناشی از بروز این بیماری ها، با تردد خودروها و موتورسیکلت های فرسوده تنها در استان تهران دو میلیارد و 600 میلیون دلار خسارت برآورد شده است که سهم هر شهروند ایرانی بالغ بر هفت میلیون تومان خواهد بود.

ضمن اینکه هزینه سالانه بالغ بر 120 هزار میلیارد تومان برای پارکینگ وسائل نقلیه فرسوده برآورد شده است.

هوای پاک تنها یکی از مولفه های محیط زیست سالم و شایسته ی شهروندان است و جز آن، آرامش صوتی نیز سامان دهنده زیست باکیفیت و پایدار یکایک اعضای جامعه به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت شهروندان در گرو یک تصمیم

سلامت شهروندان در گرو یک تصمیم