مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 14:402022-01-19سياسي

موافقت با پروژه راه آهن بصره ـ شلمچه و احداث پل روی اروندرود


هییت دولت با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای پروژه توأم با اجرا و احداث پل یاد شده با مشارکت شرکت راه آهن جمهوری عراق موافقت کرد.

- ، در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برگزار شد، هیئت دولت در راستای صورتجلسه همکاری مشترک (نقشه راه) بین وزارت راه جمهوری اسلامی ایران و وزارت حمل و نقل جمهوری عراق به منظور احداث پروژه راه آهن شلمچه – بصره و پل اروندرود (شط العرب)، با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای پروژه توأم با اجرا و احداث پل یاد شده با مشارکت شرکت راه آهن جمهوری عراق موافقت کرد.

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران موظف شد میزان و شرایط سرمایه گذاری و راه های تأمین مالی، سهم طرفین و نحوه بهره برداری و سایر جزییات مربوط به پروژه راه آهن بصره - شلمچه و احداث پل اروندرود (شط العرب) را با توجه به صورت جلسه همکاری مشترک بین ایران و عراق تنظیم و اجرا نماید.

هیئت دولت همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور را موظف کرد با نظر وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) و حسب روش قرارداد مورد توافق، نسبت به پیش بینی و تأمین اعتبار سهم دولت جمهوری اسلامی ایران برای اجرای پروژه مذکور در بودجه سال 1401 کل کشور و سال های آتی و یا پیگیری تأمین اعتبار آن از محل منابع صندوق توسعه ملی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت با پروژه راه آهن بصره ـ شلمچه و احداث پل روی اروندرود

موافقت با پروژه راه آهن بصره ـ شلمچه و احداث پل روی اروندرود