مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 14:002022-01-19اقتصادي

100هزار نشاء ایرانی آناناس تولید شد


محققان در یک شرکت دانش بنیان به منظور توسعه کشت بافت در ایران و کاستن از حجم واردات، نهال آناناس را به روش کشت درون شیشه ای تولید کردند.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حسین صالحی ارجمند مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه کشت بافت و سلول گیاهی، شاخه مهمی از فناوری زیستی است، گفت: کشت بافت یعنی آن که رشد، تکثیر و یا نگهداری سلول ها، بافت ها و اندام های گیاهی، در یک محیط غیرطبیعی کنترل شده انجام می شود که در اصطلاح به این محیط، محیط کشت می گویند.

وی با بیان اینکه آناناس از گیاهان نیمه گرمسیری است که میوه آن از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و از میوه های گران قیمت به شمار می رود، گفت: طبق آمار گمرک ایران، واردات آناناس تا بیش از 21 میلیون دلار هم گزارش شده است.

از طرفی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر افزایش سطح گلخانه ها به دلیل سودآوری، مصرف کم آب، محصول دهی و اشتغال زایی بالا، درصدد تنوع بخشی به محصولات گلخانه ای، با محصولات جدید اقتصادی نظیر آناناس برآمده است.

به گفته وی، علاوه بر این، نوار ساحلی سیستان و بلوچستان در محدوده چابهار و کنارک با توجه به آب وهوای مساعد و بهاری، به عنوان گلخانه طبیعی ایران مطرح است و بهترین شرایط برای کشت و توسعه آناناس را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100هزار نشاء ایرانی آناناس تولید شد

100هزار نشاء ایرانی آناناس تولید شد