مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 14:002022-01-19اقتصادي

روزهای خوش صادراتی چطور بازگشتند؟


رییس کنفدارسیون صادرات ایران می گوید افزایش آمار صادرات غیرنفتی یک دستاورد ملی است و اینکه تلاش کنیم نقش دولت ها و جناح ها را در آن پر رنگ کنیم، - دور شدن از اهداف کلان اقتصادی کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آمارهایی که گمرک ارائه کرده، ایران در 9 ماهه ابتدایی سال 1400، حدودا 40 درصد افزایش صادرات غیرنفتی به ثبت رسانده که پس از مشکلات و محدودیت های جدی سال گذشته تحت تاثیر تحریم و کرونا، آماری امیدوار کننده به شمار می رود.

البته آمارهای صادراتی ایران هنوز نسبت به دوران پیش از تحریم با اوج عملکرد خود فاصله دارد اما اتفاقات مثبت رخ داده در ماه های اخیر نشان می دهد که دولت سیزدهم توانسته برخی از موانع موجود بر سر راه تولید و صادرات را بردارد و همین موضوع برای فعالان بخش خصوصی امیدواری جدیدی ایجاد کرده است.

در روزهای گذشته برخی از اظهارنظرها در آمار صادرات غیرنفتی ایران تشکیک کرده بود و از افزایش قیمت جهانی نفت و بالا رفتن سهم پتروشیمی ها و کالاهای نفتی در سبد صادرات غیرنفتی ایران گفته بود، موضوعی که در صورت تایید، موفقیت آمیز بودن رشد صادراتی اخیر را در هاله ای از ابهام قرار می دهد.

محمد لاهوتی – رییس کنفدراسیون صادرات ایران – در گفت وگو با ایسنا، به این ابهام ها پاسخ داده و معتقد است بالا رفتن آمار صادراتی کشور تحت تاثیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزهای خوش صادراتی چطور بازگشتند؟

روزهای خوش صادراتی چطور بازگشتند؟