مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 13:452022-01-19اجتماعي

کاهش هوای پاک، تحفه خشکسالی در خراسان شمالی


بررسی ها نشان می دهد از بین رفتن پوشش جنگلی، مرتعی، کاهش رطوبت و خشک شدن پهنه های آبی از مهم ترین دلایل وقوع پدیده ریزگردها و گرد و غبار است.

- لطافت حریرگون هوا تصوری دلنشین است که با شنیدن نام خراسان شمالی به اذهان متبادر می شود، اما حالا چینی این خیال شیرین ترک برداشته؛ چرا که چند سالی هست پای غبار به شهرهای خراسان شمالی رسیده و مردم آن از گرد و غبار در امان نمانده اند.

واقعیت این است که هجوم گرد و غبار، معضلی است که جنوب ایران از حدود دو دهه پیش با آن دست به گریبان است، اما وقوع این پدیده نامیمون در شمال شرق کشور نشان از عمق و وسعت این خطر دارد.

خطری که با روند تغییر اقلیم، افزایش خشکی ها و مناطق بیابانی شدت می یابد و در این میان از بین رفتن پوشش گیاهی بر گسترش آن می افزاید.

وجود بیش از 68 هزار هکتار کانون گرد و غبار در خراسان شمالی هراتی معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، از وجود 68 هزار و 910 هکتار کانون گرد و غبار در استان خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر در این استان 881 هکتار کانون گرد و غبار با شدت خیلی زیاد، سه هزار و 731 هکتار کانون گرد و غبار با شدت زیاد، 64 هزار و 298 هکتار کانون گرد و غبار با شدت متوسط، 93 هزار و 625 هکتار با شدت کم و 174 هزار و 277 هکتار کانون گرد و غبار با شدت کم در این استان وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش هوای پاک، تحفه خشکسالی در خراسان شمالی

کاهش هوای پاک، تحفه خشکسالی در خراسان شمالی