مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 13:302022-01-19اجتماعي

آلودگی شیمیایی از حد ایمن برای بشر عبور کرده است


کارشناسان محیط زیست هشدار داده اند که میزان آلودگی شیمیایی در سیاره زمین از سطح ایمن برای بشریت عبور کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گفته کارشناسان آلودگی شیمیایی که سیاره زمین را فرا گرفته، اکنون ثبات اکوسیستم های جهانی را که زندگی بشر به آن وابسته است، تهدید می کند.

آنها تاکید کردند: مواد پلاستیکی در کنار 350 هزار ماده شیمیایی مصنوعی از جمله آفت کش ها، ترکیبات صنعتی و آنتی بیوتیک ها عامل نگرانی هستند.

اکنون آلودگی پلاستیکی از قله اورست تا عمیق ترین نقاط اقیانوس ها گسترش یافته است و برخی از مواد شیمیایی سمی مانند بیفنیل پلی کلر شده (PCB) نیز ماندگار و گسترده هستند.

آلودگی شیمیایی، سیستم های زمین را با خسارت وارد کردن به فرآیندهای بیولوژیکی و فیزیکی که زیربنای حیات هستند، تهدید می کند.

به عنوان مثال، آفت کش ها بسیاری از حشرات غیرهدف را که برای همه اکوسیستم ها و در نتیجه برای تامین هوا، آب و غذای پاک ضروری هستند، از بین می برند.

کارشناسان سوئدی اظهار داشتند: از سال 1950 تولید مواد شیمیایی افزایش 50 برابری داشته و پیش بینی می شود که این میزان تا سال 2050 مجدد سه برابر افزایش یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روزنامه گاردین، به گفته محققان، سرعتی که جوامع در حال تولید و رهاسازی مواد شیمیایی جدید در محیط زیست هستند، با ماندن در یک فضای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی شیمیایی از حد ایمن برای بشر عبور کرده است

آلودگی شیمیایی از حد ایمن برای بشر عبور کرده است