مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 13:052022-01-19اقتصادي

رهاسازی آب از بند کمال خان تا تامین کامل حقابه هیرمند ادامه دارد


آن چیزی که با طرف های افغانستانی توافق شده این است که رهاسازی آب از بند کمال خان تا تامین کامل حقابه هیرمند ادامه پیدا کند.

- به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در گفت وگوی خبری و تلویزیونی اظهار داشت: خوشبختانه با رایزنی ها و پیگیری ها و توأمان بارندگی های خوبی که در منطقه افغانستان صورت گرفت دیروز 2 مورد از دریچه های بند کمال خان باز شد.

وی افزود: با توجه به فاصله 80 تا 90 کیلومتری بند کمال خان با مجموعه چاه نیمه های ما پیش بینی می شود با این حجم آبی که در حال حرکت به سمت ایران است بین 48 تا 72 ساعت دیگر آب وارد خاک کشورمان خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این آب که از دریچه های بند کمال خان رهاسازی شده وارد چاه نیمه ها می شود تصریح کرد: در واقع تأمین اکثر منابع آبی مورد نیاز برای منطقه سیستان از محل ذخایر چهار چاه نیمه این منطقه بوده که تقریباً ذخایرش تا یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب می رسد اما متأسفانه به دلیل خشکسالی های اخیر این میزان به یک چهارم تقلیل پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با این حرکت رهاسازی آب از بند کمال خان چاه نیمه های سیستان پر شود و به یاری خدا ما مشکلی به لحاظ تأمین آب سال 1401 نداشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی آب از بند کمال خان تا تامین کامل حقابه هیرمند ادامه دارد

رهاسازی آب از بند کمال خان تا تامین کامل حقابه هیرمند ادامه دارد