مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 12:552022-01-19سياسي

اولین آزمایش باستان شناسی در فضا!


نخستین آزمایش فضایی باستان شناسی در ایستگاه فضایی بین المللی در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، در حالی که اغلب مردم به طور طبیعی، باستان شناسی را با بقایای باستانی و آثار باستانی مرتبط می دانند، گروهی از دانشمندان با شروع اولین پروژه باستان شناسی در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) این قالب را شکسته اند! این اولین بار است که چنین پروژه ای در یک زیستگاه فضایی انجام می شود و هدف آن فهرست بندی چگونگی سازگاری انسان ها با رفتارهای زندگی در فضا برای چندین ماه است.

به عنوان یک نقطه مرجع باید گفت که طولانی ترین اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی تاکنون اقامت 328 روزه کریستینا کخ فضانورد ناسا بوده است که سال گذشته به پایان رسید.

جاستین والش دانشیار دانشگاه چپمن در کالیفرنیا، یکی از سرپرستان این مطالعه توضیح داد: ما اولین کسانی هستیم که سعی می کنیم بفهمیم انسان ها چگونه با شرایطی که در فضا تجربه می کنند، ارتباط برقرار می کنند.

با آوردن دیدگاه های باستان شناسی به یک حوزه فضایی فعال، ما اولین کسی هستیم که نشان می دهیم چگونه مردم رفتار خود را با یک محیط کاملاً جدید تطبیق می دهند.

گودال های آزمایشی باستان شناسی در فضا این برنامه تحت عنوان پروژه باستان شناسی ایستگاه فضایی بین المللی (ISSAP) همین هفته با اولین آزمایش خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین آزمایش باستان شناسی در فضا!

اولین آزمایش باستان شناسی در فضا!