مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 12:502022-01-19پزشكي

امواج ساطع شده از تلفن همراه چه اثراتی بر فاکتورهای زیستی به جا می گذارد؟


با توجه به گسترش روز افزون استفاده از دستگاه های تلفن همراه در جهان، نگرانی های زیادی در مورد اثرات احتمالی تشعشعات ساطع شده از آن ها بر سلامت موجودات زنده ایجاد شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی با توجه به گسترش روز افزون استفاده از دستگاه های تلفن همراه در جهان، نگرانی های زیادی در مورد اثرات احتمالی تشعشعات ساطع شده از آن ها بر سلامت موجودات زنده ایجاد شده است.

  براساس نتایج بسیاری از مطالعات، تشعشعات مایکروویو تلفن های همراه، اثرات سوء متفاوتی مانند آسیب های کروموزومی، شکست های تک رشته ای و دو رشته ای DNA، افزایش جهش و خطر ابتلا به انواع سرطان را در جانوران ایجاد می کند.

محققان در پژوهشی با عنوان اثرات امواج ساطع شده از تلفن های همراه بر فاکتورهای زیستی آورده اند، امواج تلفن های همراه به تنهایی باعث ایجاد آسیب های ژنتیکی نمی شوند بلکه این امواج عملکرد ژنوتوکسیکی سایر عوامل فیزیکی، شیمیایی آلاینده های محیطی را افزایش می دهند.

این پژوهش توسط جواد بهارآرا گروه زیست شناسی و زهرا زاهدی فر دانش آموخته کارشناسی ارشد سلولی تکوینی جانوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد انجام شده که نشان می دهد، تلفن های همراه، یکی از متداول ترین وسایل ساطع کننده امواج الکترومغناطیس هستند که به آسانی در دسترس تقریبا نیمی از مردم جهان در رده ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امواج ساطع شده از تلفن همراه چه اثراتی بر فاکتورهای زیستی به جا می گذارد؟

امواج ساطع شده از تلفن همراه چه اثراتی بر فاکتورهای زیستی به جا می گذارد؟