مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 12:502022-01-19بين الملل

اردوغان به اوکراین سفر می کند


رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه طی هفته های آینده به اوکراین سفر خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، شفقنا به نقل از العهد نوشت: ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور طی چند هفته آینده به اوکراین سفر خواهد کرد.

وی پیش از این درخصوص تنش های اخیر میان روسیه و اوکراین گفته بود: ترکیه از هیچ اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین یا مناقشه و جنگ میان این دو کشور حمایت نمی کند و حامی وحدت اراضی و حاکمیت اوکراین است تنش ها بین غرب (آمریکا و ناتو) و روسیه بر سر بحران اوکراین بالا گرفته است.

غرب مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می کند و تهدید به انجام اقدامات تلافی جویانه مانند اعمال تحریم های فلج کننده بر مسکو و ارسال تسلیحات پیشرفته به کی یف نموده است.

روسیه اما تمام این اتهامات را رد کرده و می گوید که این غرب و ناتو است که با ارسال سلاح و استقرار تجهیزات و زیرساخت های خود در نزدیکی مرزهای روسیه مسبب اصلی بروز تنش ها در این منطقه شده است.

وزارت خارجه روسیه در همین باره پیشنهاداتی درباره تضمین های امنیتی را به طرف غربی ارائه کرد و نشست های مسکو و واشنگتن و همچنین شورای ناتو و روسیه با شرکت مقامات دو طرف صورت گرفت، اما تاکنون نتایجی ملموس که کمکی به حل بحران کند از این جلسات به دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان به اوکراین سفر می کند

اردوغان به اوکراین سفر می کند