مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 12:202022-01-19بين الملل

صادرات نفت عراق به ترکیه متوقف شد


بزرگترین خط لوله صادرات نفت خام عراق به ترکیه منفجر شد به همین دلیل صادرات نفت عراق به ترکیه به حالت توقف کامل رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، شرکت نفت ترکیه (بوتاش) اعلام کرد که به دلیل انفجار خط لوله کرکوک به جیحان در نزدیکی استان قهرمان مرعش در جنوب این کشور واردات نفت خود از عراق را به شدت کاهش داده است.

شرکت نفت ترکیه در بیانیه ای اعلام کرده است که در پی آتش سوزی در این خطوط نفتی آتش نشانات و نیروهای اورژانس برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام شده اند.

با این حال این شرکت می گوید که علت انفجار در این خط لوله مشخص نیست و این موضوع در دست بررسی است.

مسئولین محلی ترکیه اعلاک کرده اند که خوشبختانه این انفجار هیچ گونه تلفات جانی به همراه نداشته است و در اسرع وقت تلاش می کنیم این آتش را خاموش کنیم.

از طرف دیگر آتش سوزی ناشی از انفجار به هیچ منطقه مسکونی در نزدیک این خطوط لوله آسیب وارد نکرده است ولی با این حال بزرگراه و پل ارتباطی بین کوهرامانماراش به غازیانتیپ را مسدود کرده است.

مقامات ترکیه می گویند گروه های آتش نشانی در حال مقابله با آتش هستند که انتظار می رود تا فرایند تا صبح ادامه داشته باشد، با این حال این خط لوله در گذشته مورد حملات گروهک های تروریستی پ ک ک و داعش قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات نفت عراق به ترکیه متوقف شد

صادرات نفت عراق به ترکیه متوقف شد