مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 11:452022-01-19اقتصادي

تورم به کانتینرها رسید!


انتظار می رود نرخ های حمل­ و­نقل دریایی تا سال 2022 بالا بماند و سالی پر سود برای شرکت های حمل ونقل کالای جهانی ایجاد شود و شرکت های کوچک تر هزینه بیشتری بپردازند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از بلومبرگ، نرخ لحظه­ ای حمل و نقل یک کانتینر 40 فوتی از آسیا به ایالات­ متحده در سال گذشته به بیش از 20 هزار دلار آمریکا رسید همچنین ظرفیت محدود کانتینری و ازدحام بندر به این معنی است که نرخ های بلندمدت تعیین شده در قراردادهای بین شرکت های حمل ونقل و حمل کننده ها حدود 200 درصد بیشتر از سال پیش و حاکی از پیش بینی افزایش قیمت ها در آینده خواهد بود.

مشتریان بزرگ محموله­ های دریایی، هزینه مذاکره برای شرایط بهتر در این معاملات را دارند اما واردکنندگان و صادرکنندگان کوچک­تر به ویژه در کشورهای فقیر که به حامل­ ها متکی هستندنمی توانند به راحتی هزینه­ ها را پرداخت یا دوره­ های طولانی جریان­ های نقدی را تحمل کنند.

پس از افزایش نرخ کانتینر در سال گذشته، بیش از 50 درصد از سرمایه برخی از شرکت­ ها از بین رفت زیرا خریداران اروپایی از هزینه­ های بالاتر خودداری کردند.

در کشورهای در حال توسعه، فقط بقای کسب و کار در خطر نیست و اگر کاری برای معکوس کردن روند انجام نشود، خطر تورم و امنیت­ غذایی می­ تواند بسیار بسیار بالاتر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تورم به کانتینرها رسید!

تورم به کانتینرها رسید!