مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 11:252022-01-19اقتصادي

بیشترین ضایعات نان مربوط به نان های با آرد یارانه ای است


بررسی های یک مطالعه مروری در خصوص ضایعات نان در ایران نشان می دهد که بیشترین ضایعات، بدون توجه به نوع نان، مربوط به نان های تهیه شده در نانوایی های دریافت کننده آرد یارانه ای است.

- بیشترین ضایعات نان مربوط به نان های با "آرد یارانه ای" است بررسی های یک مطالعه مروری در خصوص ضایعات نان در ایران نشان می دهد که بیشترین ضایعات، بدون توجه به نوع نان، مربوط به نان های تهیه شده در نانوایی های دریافت کننده آرد یارانه ای است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نان به خصوص نان گندم، به عنوان تامین کننده اصلی انرژی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران است.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که میزان ضایعات نان در ایران، حدود 30 درصد است و این میزات تولید ضایعات به یکی از چالش های امنیت غذایی در کشور تبدیل شده است.

با وجود مطالعات متعددی که انجام شده، ولی هنوز سیاست گذاران صنعت نان و متخصصان حوزه غذا و تغذیه، تصویر کاملی از وضعیت ندارند و در نتیجه کاهش درصد ضایعات نان، رضایت بخش نیست.

به همین دلیل پژوهشگران دانشکده تغذیه و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و جهاد کشاورزی، با انجام یک مطالعه مروری نظام مند، به بررسی وضعیت ضایعات نان پرداختند تا با ارائه تصویری جامع، به سیاست گذاران و پژوهشگران صنعت نان کشور، کمک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین ضایعات نان مربوط به نان های با آرد یارانه ای است

بیشترین ضایعات نان مربوط به نان های با آرد یارانه ای است