مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 11:202022-01-19اجتماعي

طی دو سال گذشته اجازه مازوت سوزی در تهران را نداده ایم


مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه موفقیت های خوبی در حوزه صنعت طی چند سال اخیر در زمینه کاهش آلودگی هوا به دست آمده است، گفت: طی دو سال گذشته ما به هیچ وجه اجازه مازوت سوزی را نداده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید محمودی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته ملی هوای پاک که امروز در بوستان ولایت برگزار شد، درباره تحقق هوای پاک در کلانشهرها بویژه تهران گفت: به هر ترتیب میزان روزهای پاک در چنین شهرهایی کم است البته میزان تعداد روزهای هوای قابل قبول در تهران بیشتر شده است.

تعداد کمتر روزهای دارای هوای پاک در شهر تهران از تردد خودروهای دیزلی و توسعه لجام گسیخته آن ها نشات می گیرد و به هر طریق ما در پایتخت شاهد تردد این خودروها هستیم که یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای پایتخت محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی خودروهای دیزلی باید تمهیداتی اندیشیده شود، اظهارکرد: این مسئله در درازمدت باید عملیاتی شود که البته هوای پاک و کاهش آلودگی هوا یک مسئله بین بخشی است و در این فرآیند مردم نیز باید کمک بکنند تا شرایط بهتری فراهم شود.

محمودی با اشاره به اینکه تردد خودروهای دیزلی از اصلی ترین دلایل آلودگی هوای شهر تهران محسوب می شود، ادامه داد: تردد خودروهای دیزلی را باید به شدت کاهش بدهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طی دو سال گذشته اجازه مازوت سوزی در تهران را نداده ایم

طی دو سال گذشته اجازه مازوت سوزی در تهران را نداده ایم