مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 10:452022-01-19پزشكي

اثرگذاری خوبِ واکسن های ایرانی کرونا / تاکید مسوولان بر واردات واکسن در صورت نیاز


رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به خطر سویه امیکرون کرونا و لزوم تزریق دز سوم واکسن جهت مقابله با این بیماری، - گفت: معتقدیم که واکسن های تولید داخل در ایران واکسن های بسیار موثر و خوبی هستند و برای غلبه بر سویه اُمیکرون، باید حتما توسط دُز سوم چه واکسن داخلی و چه خارجی، خود را ایمن کنیم.

دکتر سید علیرضا ناجی در گفت و گو با ایسنا در خصوص سویه اُمیکرون بیان کرد: همانطور که می دانید واریانت اُمیکرون در سراسر جهان گردش بسیار بالایی دارد و در مقابل واریانت دلتا رقابت شدیدی داشته و احتمال می رود که در یکی دو هفته آینده واریانت اُمیکرون جایگزین دلتا شود.

اُمیکرون واکسن گریز است وی افزود: این واریانت شامل خصوصیاتی از جمله بیماری زایی بالا، انتشار بسیار سریع و واکسن گریزی و ایمن گریزی است؛ به طوریکه از ایمنی حاصل از عفونت طبیعی قبلی و یا واکسن هایی که در جهان استفاده می شود، می تواند فرار کند و باعث ایجاد عفونت های مجدد شود.

اهمیت تزریق دز سوم واکسن کرونا دکتر ناجی در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل، در تمام دنیا دستورالعمل ها بر این مبنا است که دُز بوستر یا یادآور و به اصطلاح دُز سوم حتما تزریق شود تا ایمنی بدن به سطحی برسد که بتوانیم در مقابل اُمیکرون مبارزه خوبی داشته باشیم و براساس مطالعات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرگذاری خوبِ واکسن های ایرانی کرونا / تاکید مسوولان بر واردات واکسن در صورت نیاز

اثرگذاری خوبِ واکسن های ایرانی کرونا / تاکید مسوولان بر واردات واکسن در صورت نیاز