مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 08:502022-01-19اقتصادي

سیلابی که به جای خسارت، این بار مهار شد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بارندگی های سیلابی اخیر که می توانست موجب خسارت شود به برکت وجود 2 هزار و 153 سازه آبخیزداری استان مهار شد و توانست با ذخیره سازی 16 میلیون مترمکعب رواناب، - کشاورزان و دامداران را امیدوار کند.

علیرضا نصرآبادی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه 16 میلیون مترمکعب حجم روان آبهایی است که در بارندگی های هفته گذشته پشت سازه های آبخیزداری استان ذخیره شد، افزود: طی این بارندگی ها، سازه ها 13 میلیون مترمکعب آب را درخود جای داده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه روان آب ها سالیانه خسارت های سنگینی به استان وارد کرده است، تصریح کرد: امروز خیلی خوشحالیم که توانسته ایم سازه ایی را بنا کنیم که در راستای کشاورزی از آن استفاده کنیم.

نصرآبادی با بیان اینکه حال سازه های آبخیزداری به روستاییان حیاتی دوباره داده اند، اظهار کرد: این آب به مزارع پسته و گندم وارد شده و باعث رونق محصولات کشاورزی می شود.

وی با بیان اینکه این امر از هدررفت آب جلوگیری کرده و باعث می شود آب لازم در دسترس اهالی و روستاهای اطراف قرار بگیرد، افزود: به طور مثال در سطح شهرستان نهبندان بارندگی های خوبی صورت گرفته و آبگیری های بسیار خوبی در سازه ها داشته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیلابی که به جای خسارت، این بار مهار شد

سیلابی که به جای خسارت، این بار مهار شد