مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 08:452022-01-19اقتصادي

پلاک کوبی بیش از 459 هزار رأس دام سبک و سنگین همدان


مدیر جهاد کشاورزی همدان امروز پلاک کوبی بیش از 459 هزار رأس دام سبک و سنگین این شهرستان خبر داد.

- احمد قدیمی گرجای در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه تخصیص هرگونه نهاده دامی به دامداری ها منوط به اقدام دامداران به هویت گذاری و پلاک کوبی دام های خود است،اظهار کرد: تاکنون در شهرستان همدان 459 هزار و 535 راس دام سبک و سنگین توسط تعاونی دامداران شهرستان، تعاونی دام کوچک شهرستان و اتحادیه صنعت دامپروری پلاک کوبی شده که از این تعداد دام 12هزار و 467 راس به گاو و گوساله،440هزار و 719 راس گوسفند و بره و 6 هزار و 349 راس به بز اختصاص دارد.

وی اجرای طرح هویت گذاری دام را راهی برای جلوگیری از قاچاق دام دانست و افزود:دستیابی به آمار واقعی دام های شهرستان،تسهیل در توزیع نهاده ها، تامین دقیق نیاز واکسن و دارو و سرعت و دقت در امور بیمه دام را از دیگر اهداف اجرای این طرح می توان برشمرد.

قدیمی خاطرنشان کرد: پلاک های نصب شده بر گوش دام ها، تفکیک بین مجاز و غیر مجاز بودن دام را مشخص می کند و اگر دامی شناسایی یا به عنوان قاچاق گرفته شود، از پلاک نصب شده بر گوش دام مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد:علاوه بر موارد فوق اجرای این طرح موجب ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه، بهبود نظام آمار و اطلاعات، بهبود سیستم های پرورش و اصلاح نژاد، کنترل بهداشت دام و اختصاص فرآورده های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلاک کوبی بیش از 459 هزار رأس دام سبک و سنگین همدان

پلاک کوبی بیش از 459 هزار رأس دام سبک و سنگین همدان