مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 08:352022-01-19اقتصادي

رهاسازی آب از سمت افغانستان/48 تا 72 ساعت دیگر آب وارد خاک ایران خواهد شد


روز گذشته دو دریچه از بند کمال خان باز شد با توجه به فاصله 80 تا 90 کیلومتری که با چاه نیمه های ما دارد، پیش بینی می شود 48 تا 72 ساعت دیگر آب وارد خاک ایران شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، مدرس خیابانی امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: با توجه به بارندگی هایی که در افغانستان انجام شده، روز گذشته دو دریچه از بند کمال خان باز شد با توجه به فاصله 80 تا 90 کیلومتری که با چاه نیمه های ما داره  پیش بینی می شود با این حجم آب که حرکت می کند به سمت ایران، بین  48 تا 72 ساعت دیگر آب وارد خاک ایران خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: آنچه که توافق شده و تعهد شده با دولت افغانستان و بارندگی ها هم کمک می کند، این است که جریان ادامه داشته باشد تا حق آبه ایران کامل تامین شود این آب به چاه نیمه ها هدایت می شود و به عنوان منابع آبی مورد نیاز برای منطقه سیستان است.

وی گفت: چهار چاه نیمه داریم که ذخایر آن یک میلیارد و 800 میلی متر مکعب می شود اما به دلیل خشکسالی ها این رقم کاهش یافته است، امیدواریم با رها سازی آب مشکل تامین آب حل شود و برایسال 1401 مشکل آب نداشته باشیم.

انتهای پیام/3139  


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی آب از سمت افغانستان/48 تا 72 ساعت دیگر آب وارد خاک ایران خواهد شد

رهاسازی آب از سمت افغانستان/48 تا 72 ساعت دیگر آب وارد خاک ایران خواهد شد