مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 08:152022-01-19پزشكي

کودکان در معرض ابتلای شدید به کرونا/ «فلورونا» خطرناک است؟


کودکان یکی از گروه هایی هستند که در کشور ما معرض ابتلا به کرونا هستند، چرا که ما در سنین زیر 12 سال واکسیناسیون انجام نداده ایم، - پیام طبرسی عضو کمیته علمی کشوری کووید 19، در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با مهم توصیف کردن توجه به خطرات کرونا در جامعه، اظهار کرد: باید توجه جدی به جهش های ویروسی کرونا داشته باشیم، پس از ورود آن به کشور مشخص می شود آیا این واریانت قدرت انتقال، بیماری زایی و مرگ و میر دارد یا خیر؟ وی درباره امکان ابتلای همزمان افراد به آنفلوآنزا و کرونا افزود: فلورونا ترکیبی از دو بیماری آنفلوآنزا و کرونا با هم است، این بیماری در اوائل کرونا مردم را مبتلا کرد، در اسفندماه سال  1398 برخی از مردم همزمان به دو ویروس کرونا و آنفلوآنزا مبتلا شدند.

طبرسی ادامه داد: امسال ابتلای افراد به دو ویروس را مشاهده نکرده ایم اما ممکن است افراد به دو ویروس کرونا و آنفلوآنزا گرفتار شوند.

 وی تأکید کرد: فصل آنفلوانزا از آبان ماه شروع و تا فردودین ماه ادامه دارد، وقتی هوا گرم می شود این بیماری کم کم از بین می رود، بنابراین اگر این ویروس قله ای هم داشته باشد باید قله این بیماری باید در این ایام باشد نه اردیبهشت ماه، پس بعید می دانم  بعد از ایام نوروز ما شیوع آنفلوآنزا را داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان در معرض ابتلای شدید به کرونا/ «فلورونا» خطرناک است؟

کودکان در معرض ابتلای شدید به کرونا/ «فلورونا» خطرناک است؟