مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 08:152022-01-19پزشكي

اجرای طرح دیده وریHIV در زندان مرکزی زاهدان


مسئول واحد مبارزه با بیماریهای واگیر مرکز بهداشت زاهدان گفت: غربالگری زندانیان زندان مرکزی زاهدان به عنوان گروه های آسیب پذیر جامعه از نظر ابتلا به هپاتیت و ایدز انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- دکتر محمد حسین قدیری، با بیان اینکه صیانت از سلامت زندانیان به عنوان یکی از گروه های آسیب پذیر جامعه بسیار حائز اهمیت است افزود: در راستای بیماریابی و شناسایی و مراقبت و درمان موارد مثبت در گروه های پرخطر و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر و همچنین اجرای برنامه های بهداشت و سلامت، نمونه گیری تست سریع HIV مددجویان بند نسوان و مردان زندان مرکزی زاهدان با حضور کارشناسان واحد مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت زاهدان انجام شد، علاوه بر این تمامی زندانیان ورودی به بندها مورد غربالگری هپاتیت نیز قرار می گیرند.

وی گفت: این طرح سالیانه در یک مرحله انجام می شود و در صورت مثبت بودن جواب آزمایش ها، با رعایت اصل محفوظ ماندن اطلاعات، فقط به خود فرد بیمار اطلاع داده شده و برای ارائه خدمات مراقبت و درمان تشکیل پرونده، مشاوره و شروع درمان توسط متخصص عفونی و همکاران مشاوره بیماری های رفتاری مرکز بهداشت شهرستان انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کووید_19 و ایمن سازی گفت: خوشبختانه تمامی زندانیان حاضر در بندهای مردان و زنان ندامتگاه مرکزی زا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح دیده وریHIV در زندان مرکزی زاهدان

اجرای طرح دیده وریHIV در زندان مرکزی زاهدان