موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - افزايش حقوق بازنشستگان - افزايش حقوق - تأمين اجتماعي - تامين اجتماعي - سازمان تأمين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - حجت الاسلام والمسلمين - همسان سازي حقوق - ارتش رژيم صهيونيستي - جوايز موسيقي گرمي - خدمات شهري شهرداري همدان - رييس كميته اسراي يمن - سردار بزرگ - پزشك تراكتور - مقابله با بحران - شوهر ايده آل - بيمه بيكاري - سقوط به دسته اول - ميراث هاي جهاني - پروژه نفوذ - سينماي غرب اصفهان - هيات نظارت بر نمايندگان

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 08:102022-01-19اقتصادي

اختلاف 5 درصدی نرخ ارز نیمایی و نقدی/حق صادرکننده در نیما تضییع نمی شود


بررسی نر خ های ارز صادرکننده در سامانه نیما و نرخ خرید ارز نقدی صرافان نشان می دهد اختلاف قیمت در این دو بازار فقط 5 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان در پویشی با عنوان پرداخت رانت از جیب سهامدار به واردکنندگان را متوقف کنید خواستار کاهش فاصله نرخ ارز نیما و نرخ بازار شدند.

در متن این پویش آمده است: اختلاف قیمت دلار در سامانه نیما و بازار آزاد و صرافی به 20 تا 25 درصد رسیده و این رانتی است که از جیب سهامدار به واردکنندگان پرداخت می شود.

در سالی که به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده است باید هر چه سریعتر پرداخت یارانه برای واردات از جیب تولیدکنندگان متوقف شود.

به خصوص با حذف رانت انرژی صنایع در بودجه 1401 دولت هیچ بهانه ای برای قیمت گذاری دستوری محصولات و ارز حاصل از صادرات صنایع فولادی و پتروشیمی و .

ندارد.

بنابراین از بانک مرکزی انتظار داریم با عدم دخالت در سامانه نیما اجازه دهد نرخ ارز به صورت رقابتی کشف شود.

به ویژه اینکه صنایع صادرات محور در شرایط تحریم و با پیچیدگی بسیار زیاد این ارز را وارد کشور می کنند و منصفانه نیست که منفعت آن به افراد دیگری برسد.

این نقدینگی باید وارد شرکت ها شود تا بتوانند برای طرح های توسعه و تعمیرات اساسی خود هزینه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف 5 درصدی نرخ ارز نیمایی و نقدی/حق صادرکننده در نیما تضییع نمی شود

اختلاف 5 درصدی نرخ ارز نیمایی و نقدی/حق صادرکننده در نیما تضییع نمی شود