مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 07:302022-01-19اقتصادي

خودتحریمی، سهم 80 درصدی بر اقتصاد ایران دارد


20 درصد تحریم های آمریکا بر مباحث اقتصادی ما اثر دارد و 80 درصد دیگر به دلیل خودتحریمی است.

- ایسنا/خراسان جنوبی دبیرکل انجمن سنگ ایران گفت: 20 درصد تحریم های آمریکا بر مباحث اقتصادی ما اثر دارد و 80 درصد دیگر به دلیل خودتحریمی است.

احمد شریفی، در همایش راهکارهای فعال سازی و سرمایه گذاری در معادن گرانیت شاه کوه نهبندان که با حضور جمعی از مسوولان و سرمایه گذاران در بیرجند برگزار شد، سیاست های غلط، نبود برنامه ریزی و انضباط مالی و بروکراسی اداری را از جمله موارد خودتحریمی برشمرد و افزود: مجموع بازرگانی جهانی سنگ گرانیت در دنیا سالانه 18 میلیارد دلار بوده که از این میزان سهم ایران 200 میلیون دلار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی گفت: سالانه 10 تا 12 میلیون مترمربع سنگ فرآوری شده را صادر می کنیم که حدود یک میلیون مترمربع سنگ گرانیت است؛ خراسان جنوبی به ویژه شهرستان نهبندان می تواند قطب گرانیت ایران شود به شرطی که آستین همت را بالا بزنیم و سیستم های دولتی در استان و کشور اراده داشته باشند تا این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه معدن با ظرفیت پنج یا 10 هزار تن اقتصادی نمی شود گفت: معدن حداقل باید 30 هزار تن استخراج داشته باشد لذا به سه دستگاه سنگین نیاز دارد پس این امکان باید برای معدن فراهم شود تا اقتصادی کار کند در غیر این صورت بهتر است تعطیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودتحریمی، سهم 80 درصدی بر اقتصاد ایران دارد

خودتحریمی، سهم 80 درصدی بر اقتصاد ایران دارد