مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 01:352022-01-18بين الملل

آمریکا درباره «پاسخ قاطع» به روسیه هشدار داد


آمریکا درباره «پاسخ قاطع» در صورت تلاش روسیه برای «ارعاب» واشنگتن هشدار داد.

- به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف ، سخنگوی کرملین روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مسکو ممکن است برای مقابله با استقرار نیروهای آمریکا و ناتو در نزدیکی روسیه در برخی از کشورهای آمریکای لاتین موشک مستقر کند، گفت که طرف روسی در حال بررسی گزینه های مختلف برای تضمین امنیت خود است.

در واکنش به این موضع روسیه، لیندا توماس-گرینفیلد ، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که واشنگتن از تصمیم تهاجمی روسیه درباره استقرار تجهیزات نظامی یا حتی موشک های دارای کلاهک هسته ای در نزدیکی ایالات متحده مرعوب نخواهد شد.

توماس-گرینفیلد روز سه شنبه در گفتگو با واشنگتن پست لایو گفت: آنها (روسیه) می دانند که اگر چنین اقدام تهاجمی علیه ایالات متحده انجام دهند، می توانند منتظر پاسخ باشند و این پاسخ پاسخی قوی خواهد بود.

ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه و دیگر مقامات این کشور بارها نگرانی خود را در مورد ساخت تأسیسات دفاع موشکی ایالات متحده در لهستان و رومانی ابراز کرده اند.

ماه گذشته پوتین همچنین هشدار داد که استقرار موشک های آمریکایی در اوکراین به معنای زمان پرواز به مسکو در صورت وقوع جنگ تنها 4 تا 5 دقیقه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا درباره «پاسخ قاطع» به روسیه هشدار داد

آمریکا درباره «پاسخ قاطع» به روسیه هشدار داد