مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 00:352022-01-18بين الملل

دولت آمریکا یک پلتفرم چینی دیگر را «تهدید امنیت ملی» تلقی خواهد کرد


دولت بایدن در حال بررسی قرار دادن شرکت چینی «علی بابا» در فهرست موسساتی است که برای آمریکا تهدید امنیت ملی تلقی می شوند.

تمرکز این تحقیقات بر این است که علی بابا چگونه داده های مشتریان آمریکایی را ذخیره می کند و اینکه آیا دولت چین می تواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند یا خیر.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سه منبع مدعی شده اند در حالی که دولت آمریکا بر معاملات شرکت های فناوری چینی با شرکت های آمریکایی نظارت شدیدی اعمال کرده، علی بابا غول تجارت الکترونیک چین به تازه ترین قربانی ضدیت کاخ سفید با شرکت های فناوری چین مبدل شده است.

آمریکا که از تبدیل چین به قدرت برتر جهان و تسلط شرکت های فناوری چینی بر بازارهای جهانی نگران است به بهانه های مرتبط با امنیت ملی در تلاش است تا فعالیت موسساتی همچون علی بابا را در آمریکا ناممکن کند.

پیش از این شرکت های مخابراتی چین مانند هواوی و زد تی ای نیز با چنین مشکلاتی مواجه شده بودند.

تمرکز این تحقیقات بر این است که علی بابا چگونه داده های مشتریان آمریکایی از جمله اطلاعات شخصی و داده های دارای حقوق مالکیت معنوی را ذخیره می کند و اینکه آیا دولت چین می تواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت آمریکا یک پلتفرم چینی دیگر را «تهدید امنیت ملی» تلقی خواهد کرد

دولت آمریکا یک پلتفرم چینی دیگر را «تهدید امنیت ملی» تلقی خواهد کرد