مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 18:352022-01-18سياسي

ساری را به «کرامت شهر» مبدل کنیم/فراموشی معماری بومی


نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه ساری را کرامت شهر مبدل کنیم، گفت: ارزش ها و معماری اسلامی در این شهر مورد توجه قرار گیرد.

- ، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار ساری برلزوم بهره گیری از تجربیات پیشکسوتان اظهار داشت: جوانگرایی نباید بهانه ای برای عدم بهره گیری از تجربیات پیشکسوتان باشد.

وی داشتن ابتکار و نوآوری جدید را در کارها و مدیریت مهم دانست و با اشاره به وجود 320 پروژه نیمه کاره در شهرستان ساری خواستار تسریع در تکمیل این طرح ها شد و گفت: هرچند مازندران کلانشهر ندارد اما آنچه که مهم بوده، کرامت شهر است.

وی ادامه داد: نبود بیکاری، وجود عدالت، توجه به بهداشت، نظارت بر اماکن، ارزاق و اجناس، رعایت ارزش های دینی و اسلامی، معاش و معاد سالم از ویژگی های کرامت شهر است و باید به این مسئله دست یابیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید مرکز استان را به کرامت شهر تبدیل کنیم و مسائل ترافیک، حمل ونقل، مبلمان شهری، ارزش های اسلامی و معماری اسلامی را در آن کنیم و یکی از مشکلات این است که معماری بومی را در شهرها فراموش کردیم و تحت تأثیر فرهنگ معماری غربی قرار گرفتیم.

آیت الله لایینی توجه به انفال، محیط زیست و روستاها را ضروری دانست و گفت: آبادانی شهر در گرو آبادانی روستاها است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساری را به «کرامت شهر» مبدل کنیم/فراموشی معماری بومی

ساری را به «کرامت شهر» مبدل کنیم/فراموشی معماری بومی