مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 17:402022-01-18اقتصادي

تهدید آنفولانزا علیه اتحادیه اروپا


مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا (ECDC) در گزارش اخیر خود اعلام کرد که امسال ویروس های آنفولانزا از اواسط ماه دسامبر با نرخی بالاتر از حد انتظار در اروپا در گردش هستند و پیش بینی می شود که احتمالا یک دوره غیرمعمول از جولان طولانی مدت آنفولانزا .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از یورونیوز؛ زمستان امسال بیماری آنفولانزا با سرعتی بیش از حد انتظار در اروپا گسترش یافته؛ آنهم در حالی که در سال گذشته میلادی این بیماری تقریبا ناپدید شده بود.

نرخ بالای ابتلا به آنفولانزا در کنار شیوع بالای سویه های جدید ویروس کرونا در میان ساکنان این قاره، نگرانی هایی را در مورد ایجاد یک وضعیت دو همه گیری یا twindemic آنهم برای مدتی طولانی، همچنین تردیدهایی را درباره اثربخشی واکسن های آنفولانزا بوجود آورده است.

بنا بر آمارهای اتحادیه اروپا تدابیری همچون قرنطینه، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی که در طول همه گیری کووید19 به یک امر عادی در این اتحادیه تبدیل شده بود، باعث گردید که در زمستان گذشته آنفولانزا را از بین برود و ویروسی که سالانه حدود 650 هزار نفر را در سراسر جهان می کشد، به طور موقت ریشه کن شود.

اما اکنون سختگیری کمتر در مبارزه با ویروس کرونا به دلیل واکسیناسیون گسترده در کشورها باعث شده است که وضعیت تغییر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید آنفولانزا علیه اتحادیه اروپا

تهدید آنفولانزا علیه اتحادیه اروپا