مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 16:552022-01-18سياسي

نگاه به مرجعیت هویت شیعه در مسیر کمال جویی است


نگاه به مرجعیت هویت شیعیان در مسیر کمال جویی و امیدآفرینی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرتضی ابراهیمی عصر سه شنبه در همایش نقش هویت شیعی در همبستگی آذری های جهان در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: در آستانه 19 ژانویه گرامیداشت روز آذری های مسلمان جهان قرار گرفتیم و این روز یادآور حرکت عظیم آذری ها بعد از فروپاشی رژیم کمونیسم در احیای ارزشی های دینی، اعتقادی و اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ توجه به این مؤلفه های فرهنگی، دینی، ارزشی و آموزه های مکتبی قرآن و اسلام زمینه انسجام بیشتر امت اسلامی را فراهم کرده و در کنار آن شیعیان همواره به عنصر ارزشمند مرجعیت احترام خاصی قائل شدند.

استاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در 70 سال استثمار شوروی سابق در قالب نظام کمونیسم هر چند تلاش ها در جهت اسلام زدایی و دوری از عقلانیت بوده اما به صورت پنهانی شاهد شکل گیری انتقال آموزه ها و ارزش های الهی در کشور آذربایجان بودیم که در نهایت با استقلال این کشور این هویت شکل واقعی و روشن به خود گرفته است.

ابراهیمی دیگر هویت تشیع را کمال جویی و امیدآفرینی بیان کرد و گفت: شیعه تلاش می کند با واقعیت در مسیر امر جهادی حرکت کرده و مدافع حق و حقیقت باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه به مرجعیت هویت شیعه در مسیر کمال جویی است

نگاه به مرجعیت هویت شیعه در مسیر کمال جویی است