مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 16:552022-01-18پزشكي

لزوم اجرای صحیح قانون هوای پاک در کشور


وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت بیست و نهم دی ماه، روز ملی هوای پاک در بیانه ای بر لزوم اجرای صحیح قانون هوای پاک در کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا وبنابر اعلام وزارت بهداشت، در متن بیانیه وزارت بهداشت آمده است: بیست و نهم دی ماه مصادف با روز ملی هوای پای، توجه همگان را به نقش هوای پاک در تامین سلامتی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان و اقتصاد کشور فرا می خواند.

همچنین انتخاب شعار هوای پاک، حقوق عامه،‏ اراده ملی در سال 1400 لزوم توجه به این مهم به ویژه در شهرهای با آلودگی بالا را گوشزد می کند.

آلودگی هوا به عنوان مهم ترین فاکتور خطر محیطی بر سلامت انسان و چهارمین عامل مرگ زودرس و دومین عامل مرگ ناشی از بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های ایسکمیک قلبی، سکته مغزی و سرطان ریه در جهان شناخته شده است.

مطابق آخرین گزارش موسسه بار بیماری ها به ترتیب 22 درصد از مرگ های ناشی از سکته مغزی، 21 درصد از مرگ های ناشی از بیماری های ایسکمیک قلبی IHD)، 22) درصد از مرگ های ناشی از سرطان ریه، 22 درصد از مرگ های ناشی از دیابت و 24 درصد از مرگ های ناشی از بیماری های مزمن انسداد ریوی (‎(COPD در کشور ایران به دلیل مواجهه طولانی مدت با ذرات معلق PM2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم اجرای صحیح قانون هوای پاک در کشور

لزوم اجرای صحیح قانون هوای پاک در کشور