مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 16:502022-01-18اقتصادي

میزان باسوادی در فارس از میانگین کشوری بالاتر است


معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: میزان باسوادی در استان فارس از میانگین کشوری بالاتر است.

- ، احمد خاکزاد در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه میزان باسوادی درکل کشور در کل گروههای سنی (6 سال به بالا) حدود 90 درصد و در گروه سنی 10 تا 49 ساله 100 درصد است، اظهار داشت: میزان باسوادی در استان فارس بالاتر از میانگین کشوری است و در شهرستان کازرون بالای 97 درصد می باشد.

وی با بیان اینکه این مقدار حداقلی باقیمانده پراکندگی بسیار بالایی دارند، افزود: این افراد انگیزه چندانی هم برای شرکت در کلاس های سوادآموزی ندارند، بنابراین کار سوادآموزی پرهزینه شده است.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور تصریح کرد: برای دوره های سوادآموزی (سوادآموزی، تحکیم و انتقال) از 170 کتاب، محتوا و رسانه آموزشی استفاده می شود، تا با روش های متنوع بتوان سوادآموز را جذب کرد و نگهداشت.

خاکزاد با اشاره به سختی های کار سوادآموزی گفت: باید نگاه ما به موضوع سوادآموزی نگاه اجتماعی باشد، به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به حساب بیاید و ما به عنوان شهروند نسبت به همشهری بیسواد خود احساس مسئولیت کنیم.

وی ادامه داد: کازرون از معدود شهرستان هایی است که توانسته تمام ظرفیت سوادآموزی خود را در تمام دوره ها جذب کند و این افتخار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان باسوادی در فارس از میانگین کشوری بالاتر است

میزان باسوادی در فارس از میانگین کشوری بالاتر است