مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 16:352022-01-18اقتصادي

حدود 90 درصد افراد بالای 6 سال ایران باسوادند


معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی میزان باسوادی افراد بالاتر از 6 سال در کشور را حدود 90 درصد اعلام و اضافه کرد که میزان باسوادی در استان فارس از میانگین کشوری بالاتر است.

- احمد خاکزاد سه شنبه 28 دی در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه میزان باسوادی در کل کشور در کل گروه های سنی (6 سال به بالا) حدود 90 درصد و در گروه سنی 10 تا 49 ساله 100 درصد است، اظهار کرد: میزان باسوادی در فارس بالاتر از میانگین کشوری است و در شهرستان کازرون بالای 97 درصد است.

او با بیان اینکه این مقدار حداقلی باقیمانده پراکندگی بسیار بالایی دارند، افزود: این افراد انگیزه چندانی هم برای شرکت در کلاس های سوادآموزی ندارند، بنابراین کار سوادآموزی پرهزینه شده است.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور عنوان کرد: برای دوره های سوادآموزی (سوادآموزی، تحکیم و انتقال) از 170 کتاب، محتوا و رسانه آموزشی استفاده می شود، تا با روش های متنوع بتوان سوادآموز را جذب کرد و نگهداشت.

خاکزاد با اشاره به سختی های کار سوادآموزی گفت: باید نگاه ما به موضوع سوادآموزی نگاه اجتماعی باشد، به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به حساب بیاید و ما به عنوان شهروند نسبت به همشهری بیسواد خود احساس مسئولیت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 90 درصد افراد بالای 6 سال ایران باسوادند

حدود 90 درصد افراد بالای 6 سال ایران باسوادند