مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 16:152022-01-18دانش

خطر کاهش جمعیت جوان در مازندران/ سوژه های افتخار آفرین ملی باید زنده بماند


مازندران به سمت پیری در حال حرکت است و وضع استان نسبت به جمعیت کشوری نامطلوب پیش بینی می شود لازم است در یک برنامه ریزی 5 تا 10 سال این مشکل رفع شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی پیش از ظهر امروز در استانداری برگزار شد.

شورای فرهنگ عمومی در سال 1372 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان های کشور شکل گرفت.

15 سر فصل برای این منظور در نظر گرفته شد که در شورای فرهنگ عمومی استان مازندران سه سر فصل گردشگری، فضای مجازی و عفاف و حجاب به صورت ویژه مورد بررسی قرار می گیرد.

در این جلسه موضوع کاهش جمعیت جوان در مازندران، برگزاری بزرگداشت چهلمین سالگرد واقعه 6 بهمن 1360 و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب از مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

*موانع فرزندآوری و ازدواج به صورت جامع بررسی شود نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه موانع فرزند آوری و ازدواج به صورت جامع باید بررسی و گزارش شود، تصریح کرد: برای این منظور در جلسات تخصصی باید طبق سیاست های کلان ملی پیش برویم.

آیت الله محمدباقر محمدی لایینی راهکارهای افزایش جمعیت در سایر کشورها را الگوی مناسب برای استان مازندران دانست و گفت: در کاهش جمعیت جوان، تاخیر در باروری و بالا رفتن سن ازدواج ریشه در مسائل فرهنگی دارد باید راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر کاهش جمعیت جوان در مازندران/ سوژه های افتخار آفرین ملی باید زنده بماند

خطر کاهش جمعیت جوان در مازندران/ سوژه های افتخار آفرین ملی باید زنده بماند