مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 16:102022-01-18اقتصادي

فاجعه در صنعت قیر!


دبیر انجمن قیر ایران در یادداشتی با اشاره به نقش بزرگ صنعت قیر در اجرای پروژه های عمرانی، تصمیم اخیر شرکت بورس کالا مبنی بر حراج باز وکیوم باتوم را مکانیزمی فاجعه آمیز ارزیابی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشت مهرداد همتی آمده است: صنعت قیر ایران با فعالیت بیش از 80 واحد تولیدی، سرمایه گذاری صدها میلیاردی بخش خصوصی و تولید سالانه 6 میلیون تن قیر در اقصی نقاط میهن اسلامی مسئولیت تامین قیر مورد نیاز پروژه های عمرانی کشور و پروژه های ساختمانی را بر عهده داشته و همواره مورد حمایت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مدیران وزارت راه و شهرسازی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و دیگر ارگان های مصرف کننده قیر بوده است.

وکیوم باتوم (ماده اولیه تولید قیر) از طریق ته مانده برج تقطیر در پالایشگاه نفت تولید می شود که طی سالیان گذشته توزیع خوراک واحدهای تولید قیرتوسط انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت در بورس کالا در تناژ و نرخ های متفاوت عرضه و خریداران در محیطی آرام و با رقابتی سالم اقدام به خرید مواد اولیه و تبدیل آن به قیر و در نهایت فروش داخلی یا صادراتی کرده اند.

این صنعت به لطف پروردگار تاکنون در زمینه صادرات و کاهش فشار اقتصادی ناشی از تحریم ها کارنامه مثبتی در ارزآوری برای کشور از خود به ثبت رسانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه در صنعت قیر!

فاجعه در صنعت قیر!