مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 15:452022-01-18بين الملل

واکنش رییس جمهور و رییس پارلمان عراق به عملیات تنبیهی صنعاء علیه ابوظبی


رییس جمهور و رییس پارلمان عراق بی توجه به تشدید حملات ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن، در پیامهایی جداگانه ضمن اعلام همبستگی با ابوظبی، عملیات تنبیهی و پیروزمندانه صنعاء علیه آن را محکوم کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برهم صالح رییس جمهور عراق، امروز (سه شنبه، 18 ژانویه)، در تماس تلفنی با محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد ابوظبی، حمله پیروزمندانه و تنبیهی روز گذشته ارتش و کمیته های مردمی یمن علیه چند نقطه راهبردی در خاک امارات را محکوم کرد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق که نسخه ای از آن در خبرگزاری رسمی عراق (واع) منتشر شد، برهم صالح، در تماس تلفنی با محمد بن زاید، حمله روز گذشته ارتش یمن به ابوظبی را محکوم و اعلام کرد: چنین اقداماتی تشدید و تهدیدی برای امنیت و ثبات کل منطقه است و امنیت و ثبات امارات بخشی جدایی ناپذیر از امنیت و ثبات کل منطقه است .

وی در ادامه با اشاره همبستگی عراق با امارات بر اهمیت روابط دوجانبه بین دو ملت و دو کشور برادر و دوست تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است که ولی عهد ابوظبی نیز به نوبه خود از تماس تلفنی برهم صالح و موضع عراق در حمایت از دولت امارات و تلاش های آن در مسیر برقراری صلح در منطقه قدردانی و بر اهمیت روابط دوجانبه میان دو کشور و دو ملت دوست و برادر تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش رییس جمهور و رییس پارلمان عراق به عملیات تنبیهی صنعاء علیه ابوظبی

واکنش رییس جمهور و رییس پارلمان عراق به عملیات تنبیهی صنعاء علیه ابوظبی