مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 15:352022-01-18سياسي

ضرورت توجه به ظرفیت قابل توجه ایرانیان خارج از کشور در دیپلماسی اقتصادی


رییس اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع)، ایرانیان خارج از کشور را ظرفیت قابل توجهی برای اقتصاد کشورعنوان کرد و بر ضرورت توجه و برنامه ریزی جدی برای استفاده از این ظرفیت تاکید کرد.

- رییس اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع) مطرح کرد: ضرورت توجه به ظرفیت قابل توجه ایرانیان خارج از کشور در دیپلماسی اقتصادی رییس اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع)، ایرانیان خارج از کشور را ظرفیت قابل توجهی برای اقتصاد کشورعنوان کرد و بر ضرورت توجه و برنامه ریزی جدی برای استفاده از این ظرفیت تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی صادقی شاهدانی در نشست بررسی سیاست گذاری کلان در دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این ظرفیت از دو جهت می تواند برای دیپلماسی اقتصادی کشور و همچنین نظام اقتصادی کشور مهم باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: یک جنبه این است که می توان ایرانیان خارج از کشور را به عنوان سرمایه انسانی به جهت مهارت ها و قابلیت هایشان در نظر گرفت.

علاوه بر آن، ایرانیان خارج از کشور فعالیت های اقتصادی متنوع و گسترده ای دارند، اما متأسفانه فعالیت این اشخاص که می تواند به عنوان تولید ملی قلمداد شود، مورد توجه بایسته قرار نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه به ظرفیت قابل توجه ایرانیان خارج از کشور در دیپلماسی اقتصادی

ضرورت توجه به ظرفیت قابل توجه ایرانیان خارج از کشور در دیپلماسی اقتصادی