مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 13:352022-01-18اقتصادي

طرح مجلس برای اتوگاز راهکاری برای توسعه ایمن CNG و LPG در سبد سوخت کشور


طرح مجلس برای اتوگاز یک طرح خودتامین است که از منابع حاصل از خود طرح، امکان استانداردسازی و ایمنی بخشی به خودروها و جایگاه ها به راحتی وجود خواهد داشت.

- روح الله نجابت عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مزایای توسعه اتوگاز در کشور در کنار CNG، بنزین و گازوییل، اظهارداشت: با توجه به اینکه سالانه بیش از 3 میلیون تن گازمایع در ایران فلر شده و یا در خط لوله سراسری هدر می رود، بنابراین استفاده از سوخت LPG در خودروها یک راهکار بهینه برای حل این مشکل است و مزایای فراوانی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: از مزایای اتوگاز می توان به جلوگیری از هدررفت گازمایع، صادرات بنزین و گازوییل با قیمت بیشتر در صورت جایگزینی گازمایع با این سوخت ها در خودورها، کاهش آلودگی هوا خصوصا در کلانشهرها با توجه به آلایندگی کمتر آن نسبت به بنزین و گازوییل و تنوع بخشی به سبد سوخت و تقویت امنیت انرژی کشور اشاره کرد.

نجابت اظهار داشت: با وجود مقدار مازاد قابل توجه گازمایع در کشور، استفاده از این سوخت در خودروها با توجه به اینکه اکنون پتروشیمی های واحد PDH نداریم، مزیت نسبی برای کشور به حساب می آید و نباید از این فرصت غفلت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مجلس برای اتوگاز راهکاری برای توسعه ایمن CNG و LPG در سبد سوخت کشور

طرح مجلس برای اتوگاز راهکاری برای توسعه ایمن CNG و LPG در سبد سوخت کشور