مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 13:252022-01-18بين الملل

نخستین سامانه اس-400 هند در آوریل عملیاتی می شود


هند در تلاش برای استقرار سامانه دفاع موشکی پیشرفته اس-400 روسیه بوده و نخستین واحد آن را در ماه آوریل عملیاتی خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گرچه دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند هیچ اطلاعاتی درباره این پروژه منتشر نکرده است، اما مقامات آگاه به روزنامه هندوستان تایمز گفتند که تمامی این پنج واحد در مناطق عمیق برای مقابله با خطر چین مستقر خواهند شد.

انتظار می رود تمامی این پنج واحد اس-400، تا سال 2023 عملیاتی شوند؛ سامانه ای که توانایی رهگیری جنگنده و موشک های متخاصم از فاصله 40 تا 400 کیلومتری را دارد.

هند طی قراردادی پنج میلیارد دلاری در اواخر سال 2018، این سامانه را از روسیه خریداری کرد.

ارتش های هند و چین از ماه مه سال 2020 در منطقه لداخ به بن بستی نظامی رسیده اند.

جیمز اوبراین، نماینده رییس جمهوری آمریکا در وزارت امور خارجه این کشور در سیاست تحریم ها، به کمیته روابط خارجه سنای آمریکا گفت، گرچه واشنگتن هند را از خرید سامانه اس-400 از روسیه بر حذر داشت، اما تصمیم گیری در خصوص تحریم کردن این کشور به دلیل خرید این سامانه با بررسی ملاحظات استراتژیک مهم در رابطه با چین صورت خواهد پذیرفت.

طبق گزارش ها، دولت هند به متحد نزدیک خود یعنی آمریکا تفهیم کرده است که خرید سامانه اس-400 در راستای منافع ملی هند بوده است، چرا که هند با تخاصم ارتش آزادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین سامانه اس-400 هند در آوریل عملیاتی می شود

نخستین سامانه اس-400 هند در آوریل عملیاتی می شود