مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 13:052022-01-18اقتصادي

سرانه مطالعه در باسوادترین استان کشور کمتر از میانگین کشوری ست!


با وجود اینکه استان سمنان از نظر شاخص باسوادی در صدر استان های کشور قرار دارد اما سرانه مطالعه در این استان پایین تر از میانگین کشوری ست.

- سرانه مطالعه در باسوادترین استان کشور کمتر از میانگین کشوری ست! ایسنا/سمنان با وجود اینکه استان سمنان از نظر شاخص باسوادی در صدر استان های کشور قرار دارد اما سرانه مطالعه در این استان پایین تر از میانگین کشوری ست.

سیدمحمدرضا هاشمی در سومین نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان سمنان اظهار کرد: سرانه مطالعه استان سمنان پایین تر از میانگین کشوری است و این درحالی ست که درصد باسوادی استان از میانگین کشوری بالاتر است .

استاندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی استان سمنان ادامه داد: باید به صورت ویژه اقدامات مناسبی در راستای بهبود این سرانه در دستور کار مسوولان مرتبط با این مهم قرار گیرد.

وی از مسوولان این استان خواست: دسترسی عموم مردم استان به کتاب در راستای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی، با اقدامات مناسب و مطلوب تسهیل شود.

استاندار سمنان افزود: باید دسترسی مردم به کتاب در ادارات، اماکن عمومی، مراکز خرید، مطب پزشکان و سایر اماکن پرتردد باید تسهیل شده و از پتانسیل دهیاری ها نیز برای راه اندازی کتابخانه در روستاهای فاقد کتابخانه استفاده شود تا شاهد ارتقاء سرانه مطالعه در استان باشیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مطالعه در باسوادترین استان کشور کمتر از میانگین کشوری ست!

سرانه مطالعه در باسوادترین استان کشور کمتر از میانگین کشوری ست!