مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 12:352022-01-18بين الملل

حمایت مالی تایوان از گواتمالا برای لابی کردن در واشنگتن


سوابق لابی گری های خارجی در آمریکا نشان می دهد که گواتمالا یکی از حامیان اصلی دونالد ترامپ را با دستمزد 900 هزار دلار استخدام کرده تا بر مقامات آمریکایی نفوذ داشته باشد و هزینه آن را هم متحدش تایوان داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس اسنادی که اوایل این هفته منتشر شد، نام شرکت لابی گر بالارد پارتنرز به عنوان یک عامل خارجی در وزارت دادگستری آمریکا ثبت شد.

این قرارداد در تاریخ 12 ژانویه توسط آلفونسو کویینونز، سفیر گواتمالا در آمریکا و برایان بالارد، رییس این شرکت و متحد قدیمی دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا امضا شد.

مشخص نیست که استخدام بالارد، شخصی که سال ها قبل از اینکه ترامپ رییس جمهور شود، برای او به عنوان یک لابی گر در فلوریدا کار می کرد، چگونه می تواند به آلخاندرو جیاماتیی، رییس جمهوری گواتمالا کمک کند تا به دولت دموکرات جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، دولتی که بارها در خصوص فساد در این کشور آمریکای میانه ابراز نگرانی کرده است، نزدیک شود.

روز یکشنبه، وزارت خارجه آمریکا، دولت جیاماتیی را به دلیل تلاش جهت نقض مصونیت از تعقیب قانونی یک قاضی که به دلیل افشای پرونده هایی درخصوص رشوه در گواتمالا در واشنگتن مطرح شده است، مورد انتقاد قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت مالی تایوان از گواتمالا برای لابی کردن در واشنگتن

حمایت مالی تایوان از گواتمالا برای لابی کردن در واشنگتن