مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 12:202022-01-18اجتماعي

راهکار جلوگیری از سرمازدگی درختان جوان زیتون چیست؟


معاون فنی اداره جهادکشاورزی طارم گفت: در دمای منفی 4 یا 5 درجه، خسارتی برای درختان زیتون بزرگ رخ نمی دهد ولی نهال های زیتون و درختان جوان آن حساسیت بیشتری دارد.

- فرهاد اکبری در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با محافظت از محصولات باغی و زراعی طارم در مقابل سرما، اظهار کرد: بعد از بارش برف، زمانی که آسمان عاری از ابر می شود میزان افت دما محسوس تر بوده و دمای هوا پایین تر می آید که در این مواقع ممکن است، برخی از محصولات کشاورزی یا باغی مانند زیتون دچار خسارت شوند.

وی افزود: درخت زیتون، درخت همیشه سبز است که سبز بودن و فعالیت کردن آن در فصل پاییز و زمستان باعث می شود تا درختان زیتون در برابر سرما و دمای پایین آسیب پذیر باشند.

این مسئول تصریح کرد: در دماهای منفی 4 یا 5 درجه خسارتی برای درختان زیتون بزرگ رخ نمی دهد ولی نهال های زیتون و درختان جوان آن حساسیت بیشتری دارند و با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی تا دمای منفی 5 درجه، به باغداران مخصوصاً کسانی که باغ هایی با درختان جوان دارند، توصیه می کنیم که درختان جوان را با پوشش های کیسه ای بپوشانند تا از میزات خسارت به درختان زیتون جلوگیری کرده یا کاهش دهند.

اکبری ادامه داد: در باغات بزرگ نیز اگر میزان افت دما بیشتر بود، باغداران با روشن کردن آتش و ایجاد دود می توانند دمای باغ را افزایش ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار جلوگیری از سرمازدگی درختان جوان زیتون چیست؟

راهکار جلوگیری از سرمازدگی درختان جوان زیتون چیست؟