مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 11:502022-01-18بين الملل

ایران دنبال گرفتن تضمین عدم خروج دوباره آمریکا از برجام


دیپلمات های غربی گفتند آمریکا حاضر شده تضمین نامه هایی از وزارت خزانه داری برای لیستی توافق شده از بانک ها و شرکت های بین المللی به منظور همکاری با ایران بدهد.

- روایت روزنامه آمریکایی از پیچیدگی های پشت پرده مذاکرات وین ایران دنبال گرفتن تضمین عدم خروج دوباره آمریکا از برجام دیپلمات های غربی گفتند آمریکا حاضر شده تضمین نامه هایی از وزارت خزانه داری برای لیستی توافق شده از بانک ها و شرکت های بین المللی به منظور همکاری با ایران بدهد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت یکی از گِرِه های مذاکرات احیای برجام در وین، تلاش ایران برای گرفتن یک تضمین قانونی سفت و سخت از آمریکا مبنی بر عدم خروج دوباره این کشور از برجام در اثر تغییر دولت و نیز عدم بازگرداندن تحریم ها علیه ایران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران ، این روزنامه آمریکایی به نقل از دیپلمات های درگیر در مذاکرات وین نوشت: در حالی که دولت بایدن تلاش می کند تا برجام را دوباره احیا کند، یکی از بزرگ ترین موانع در این راه، درخواست تهران برای ارایه تضمینی برای عدم خروج مجدد آمریکا از این توافق و اعمال مجدد تحریم ها است.

دیپلمات های آمریکایی و اروپایی می گویند که این درخواست که واکنشی به خروج دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا از برجام است، به نظر می رسد به یک هدف سیاسی مهم بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران دنبال گرفتن تضمین عدم خروج دوباره آمریکا از برجام

ایران دنبال گرفتن تضمین عدم خروج دوباره آمریکا از برجام