مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 11:152022-01-18اقتصادي

اردوغان قول مهار تورم داد؛ پیش بینی نهادهای پولی و مالی از آینده ترکیه چیست؟


دولت اردوغان امیدوار است که همزمان با مداخله بانک مرکزی در بازار ارز، با اجرای طرح تشویق پس انداز کنندگان به تبدیل سپرده های ارزی به لیری و جبران افت ارزش لیر بتواند سطحی فعلی نرخ لیر را حفظ کند.

- اردوغان قول مهار تورم داد؛ پیش بینی نهادهای پولی و مالی از آینده ترکیه چیست؟ دولت اردوغان امیدوار است که همزمان با مداخله بانک مرکزی در بازار ارز، با اجرای طرح تشویق پس انداز کنندگان به تبدیل سپرده های ارزی به لیری و جبران افت ارزش لیر بتواند سطحی فعلی نرخ لیر را حفظ کند.

رییس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه قول داد که دولت او نرخ تورم فزاینده ترکیه را که ماه گذشته به 36 درصد رسید، مهار کند اما برخی نهادهای مالی و پولی پیش بینی کردند که این نرخ همچنان صعودی خواهد بود و فشار بر نرخ برابری لیر مستدام خواهد ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در پارلمان گفت که تورم فزاینده با واقعیت های اقتصاد کشور ما همخوانی ندارد و افزود که اقدامات دولت او به زودی بار افزایش ناعادلانه قیمت ها را کاهش می دهد.

با این وجود، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس با انتشار گزارشی تحقیقی در مورد اقتصاد ترکیه اعلام کرد که انتظار می رود تورم سالانه در این کشور در ژانویه جاری از 40 درصد فراتر رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان قول مهار تورم داد؛ پیش بینی نهادهای پولی و مالی از آینده ترکیه چیست؟

اردوغان قول مهار تورم داد؛ پیش بینی نهادهای پولی و مالی از آینده ترکیه چیست؟